دو ماهی هست نرفتم خونه. یه عکس امروز ظهر فرستادم برا بابا و مامانم که ببینن زنده ام!
چند وقتی هم هست که می خواستم ریش بذارم. (البته این جمله که "خوشم میاد که ریش داشته باشم یا خوشم میاد قیافم اینجوری باشه" یه کمی مشکل داره!... بگذریم).
خلاصه بابام وقتی عکس رو دیدند تو تلگرام گفتند ماشین اصلاح موزرت خرابه؟!
گفتم نه. چطور مگه؟
گفتند: آخه مامامنت این ریشت رو می بینه می ترسه! (مَشتَرسَ!)
منم گفتم باشه کوتاه می کنم ریشم رو.
حقیقتش رو بخواهید من دوست دارم ریش بگذارم چون هر شهیدی رو می بینم ریش داشته. البته این فقط و فقط نظر منه و صد در صد درست نیست. هم چنین شنیده بودم که زدن ریش حرامه یا جایز نیست و یه این طور چیزایی ولی در مورد اون تحقیق نکرده بودم.
همین شد که تو نت سریع زدم " آیا زدن ریش با ماشین موزر حرام است؟"
نظر آیت سیستانی اومد که:
اگر به مقداری باشد که صدق ریش بکند اشکالی ندارد.
همین شد که رفتم و ریشم رو با ماشین موزر زدم فقط به خاطر دل پدر و مادرم!
تازه عکسش هم براشون فرستادم!

پ ن: زدن ریش چه با تیغ و چه با ماشین ته زن، به احتیاط واجب حرام است.