فردا 5شوال مصادف با ورود مسلم بن عقیل (ع) ، فرستاده ی امام حسین (ع) به کوفه است.

یک مطلب کوتاه در این مورد خوندم بخش هاییش واقعا جای فکر داره.
 
( پس از دعوت کوفیان از امام حسین(علیه السلام) و ارسال نامه هاى بى شمار براى وى و درخواست از آن حضرت جهت رفتن به کوفه و بر عهده گرفتن رهبرى قیام بر ضد یزید بن معاویه، آن حضرت، پسرعمو یش مسلم بن عقیل(علیه السلام) را با نامه اى به سوى کوفیان اعزام کرد. مسلم بن عقیل (ع) در روز پنجم شوال همان سال وارد شهر عظیم کوفه گردید.
شیعیان مخلص و انقلابیون کوفه، که از حضور مسلم بن عقیل(ع)، به عنوان نماینده و سفیر امام حسین(ع) در این شهر آگاه شدند، دسته دسته به سوى وى شتافته و به وى خیر مقدم گفتند. هنگامى که گروهى از آنان در حضور مسلم(ع) اجتماع مى کردند، وى نامه امام حسین(ع) را براى آنان مى خواند و مردم به خوبى گوش فرا داده و از شوق دیدار قریب الوقوع آن حضرت، گریه مى کردند.
پس از آمادگى نسبى مردم، مسلم بن عقیل(ع) از آنان براى امام حسین(ع) بیعت گرفت و تعداد هیجده هزار تن از انقلابیون کوفه، در نخستین روزهاى ورود مسلم، با وى بیعت کردند. مسلم بن عقیل(علیه السلام)، نامه اى به محضر امام حسین(علیه السلام) نوشت و آن حضرت را از وضعیت کوفه و بیعت مردم با وى، با خبر گردانید و از امام حسین(علیه السلام) درخواست نمود، که به سوى کوفه حرکت کند، تا شخصاً رهبرى مردم را بر عهده گیرد و ... . )
 
بله!
از شوق دیدن امام گریه می کردند!
می فهمی که چی می خوام بگم.
مگه میشه ما تو این شرایط قرار نگیریم و امتحان پس ندیم؟!